Zaključen triletni projekt.
Projekt je povezan z uporabo in odnosom mladih do IKT tehnologije in vsebinami ter načini uporabe. Gre za nadgradnjo predhodnega projekta Nekemične zasvojenosti med dijaki v Dijaškem domu Ivana Cankarja, ki je potekal v DIC-u, v šolskem letu 2016/17.
Vodja projekta: Drago Pintarič
Člani projekta: Katja Čarman, Nina Golob, Miha Indihar, Boštjan Božič, Franci Tehovnik
Projekt | ASTTNP / #astitudnotpadu | ||
Časovni okvir/trajanje | 2018 – 2020 / triletni nadaljevalni projekt | ||
Cilji projekta | Projekt zasleduje dva sklopa ciljev:
1. se nanaša na zmanjševanje uporabe interneta, oziroma preusmeritev mladih v »analogni svet« fizičnih aktivnosti in zajema: – Zmanjševanje časovne rabe interneta. – Prostorsko omejitev rabe interneta in električnih naprav ter vzpostavljanje prostorov, območij kjer internet ne bi deloval. Kamor bi se lahko zatekali mladi, ki imajo željo in voljo, da se zavestno odrečejo skušnjavi virtualnega bega in si želijo druženja. – Kreativno zapolnitev prostega časa, brez električnih naprav in digitalnih orodij. – Večjo vključenost mladih v interesne dejavnosti in delavnice v DIC-u, ki niso neposredno povezane z IKT. – Navajanje k timskemu delu, sodelovanju ter k odprti, neposredni, »fizični« komunikaciji. – Osvajanje novih znanj in veščin ter razvoj kompetenc povezanih z zdravo in varno uporabo sodobnih tehnologij z namenom nadaljnjega posredovanja in vrstniškega širjenja tega znanja. 2. Proaktivna – kreativna uporaba interneta in njegovih družabnih ter drugih orodij: – Razvijanje znanj in veščin za kreativno in (osebno in družbeno) koristno in odgovorno uporabo IKT. – Praktična uporaba interneta in orodij s ciljem priprave uporabnih končnih produkcij in vsebin, ki vzpostavljajo ravnovesje med virtualno in analogno (fizično) komunikacijo ter aktivnostmi. |
||
Opis | Projekt je povezan z uporabo in odnosom mladih do IKT tehnologije in z vsebinami ter načini uporabe. Gre za nadgradnjo predhodnega projekta Nekemične zasvojenosti med dijaki v Dijaškem domu Ivana Cankarja, ki je potekal v DIC-u, v šolskem letu 2016/17.
V projektu #ASTTNP je za razliko od predhodnega projekta, ki se je ukvarjal predvsem z negativnimi posledicami uporabe sodobnih tehnologij v ospredje postavljen proaktiven pristop njihove pozitivne rabe. S tem pristopom poskušamo po eni strani omiliti negativni naboj “boja proti tehnologiji” (parafraza Boja proti drogam v preteklosti, ki je naredilo več škode kot koristi), po drugi pa odpreti polje kreativnega raziskovanja in uporabe te tehnologije ne samo za izobraževalne namene, temveč tudi za prosti čas in kreativno zabavo. Pomembno vlogo v projektu igrata medgeneracijski dialog ter vrstniška komunikacija ter učenje. Ta način partnerstva in hkratnega (vertikalnega ter horizontalnega ) sodelovanja je ključnega pomena. Upošteva enakopravno vključenost mladih, ki obvladajo splet in njegova orodja ter hkrati omogoča nove oblike neformalnega in vrstniškega učenja. Projekt #ASTTNP opredeljujeta dve različni obliki udejstvovanja: – Raziskovanje medija skozi različne umetniške forme in nove prakse ter orodja, ki jih ta medij omogoča. – Elektronska oblika obveščanja dijakov o drugih »analognih« dogajanjih in dejavnostih v domu ter možnostih njihovega »fizičnega« sodelovanja in udejstvovanja pri teh. |
||
Ciljna skupina in njene potrebe | Beležimo veliko število dijakov, ki večino prostega časa preživijo za računalnikom ter na mobilnih napravah, v vseh mogočih in neprimernih situacijah: med učnimi in vzgojnimi urami, kosilom, na sprehodu, celo na kolesih uporabljajo mobilne telefone.
O težavah v zvezi s prekomerno uporabo telefonov in časom prebitim za računalnikom ter posledicah nas obveščajo tudi starši in prosijo za pomoč. Posledice se odražajo tudi pri učnem uspehu in pri agresivnih reakcijah ter vedenju: razdražljivost, netolerantnost v komunikaciji, ipd. Velja pripomniti, da se mnogi od mladostnikov tega zavedajo in kot olajšanje sprejmejo posamezne restrikcije staršev, ko jim omejijo uporabo omenjenih naprav, oziroma naše zahteve, da jih ne uporabljajo v določenih situacijah. V tem primeru to lahko razumemo tudi kot klic na pomoč. Skratka na odraz potrebe, ki jo velja upoštevati. Potrebe, ki jih ugotavljamo so naslednje: · – potreba po kreativni zapolnitvi prostega časa, brez prekomerne rabe električnih naprav in digitalnih orodij, · – potreba po izobraževanju ter razpravah na temo ne-kemičnih zasvojenosti, v kateri bodo aktivno vključeni dijaki in starši, · – potreba po razvijanju smotrne, varne, zdrave in odgovorne rabe interneta med mladimi, · – potreba po vzpostavljanju kritičnega odnosa mladih do vprašanj spletnega nasilja, odvisnosti in zasvojenosti ter drugih oblik nezdravega ravnanja, netolerance in družbene izključenosti povezanih z spletom.. |
||
Načrt in metode dela v letu 2020 | |||
PREDVIDENI CILJ | CILJNA SKUPINA | UPORABLJENE METODE IN/ALI TEHNIKE | |
Realizacija (video) produkcije in vzpostavitev video »ASTTNP« kanala na yutubu dosegljivega na socialnih omrežjih in napravah dijakov, z namenom pritegnitve pozornosti in posredovanja »povezovalnih« vsebin in možnosti pozitivnega vplivanja, predstavitev ter refleksije ustvarjenih izdelkov, ter njihove ter spremni razgovori in refleksija s ciljno skupino | Srednješolci med 14 in 16 letom
/delavnice za video in oblikovanje ter fizični teater/ |
– Izkustveno učenje
– Razprave in razgovori o izpostavljenih temah – Javni nastopi/predstavitve – Evalvacija / eksterni odzivi in samoevalvacija |
|
Spodbujanje sodelovanja v dejavnostih, ki niso povezane z računalniki: fizični in klasični teater, namizne družabne igre, izdelovanje kemigramov, grafitov… Razvijanje občutka za timsko delo, družabnost ter kritičnega odnosa do vprašanj nekemične odvisnosti. | Srednješolci med 14 in 16 letom
/fizični in klasični teater, druge»analogne dejavnosti«, domska skupnost/ |
– Razprave in razgovori o izpostavljenih temah
– Izkustveno učenje – Javni nastop / predstavitev Evalvacija / eksterni odzivi in samoevalvacija |
|
Spodbujanje sodelovanja v dejavnosti priprave ekipe za usposabljanje nudenja Prve pomoči
|
Srednješolci med 14 in 16 letom starosti
/dejavnost usposabljanja ekipe za PP/ |
– Razprave in razgovori o izpostavljenih temah
– Izkustveno učenje – Javni nastop / predstavitev – Evalvacija / eksterni odzivi in samoevalvacija |
|
Spodbujanje sodelovanja v športnih dejavnostih | Srednješolci med 14 in 16 letom starosti
/športne dejavnosti/
|
– Izkustveno učenje, druženje
timsko učenje, zdrva tekmovalnost in sodelovanje |
|
Realizacije predavanj s spremnimi delavnicami kritične uporabe IKT:
– Nevarni splet / predavanje in delavnica v okviru sodelovanja z SAFE.SI – Seznanjanje z osnovnimi elementi programiranja (kako nastaja virtualni svet – kdo, kako in zakaj ga dela) – priprave spletnih in tiskanih objav / brošurice BITI, domski revija Triper, ipd. |
Srednješolci med 14 in 16 letom starosti
/vse skupine v okviru programa/
|
– Razprave in razgovori o izpostavljenih temah
– Izkustveno učenje – Javni nastop / predstavitev – Evalvacija / eksterni odzivi in samoevalvacija |
|
Realizacija v letu 2020:
Obdobje 1. delnega poročila: januar – junij 2020 1. DELNO POROČILO Program dela je do sredine marca potekal v skladu s prijavo na javni razpis, po 13. marcu 2020, ko je bila razglašena pandemija, pa smo svoje dejavnosti prilagodili razmeram ter jih prenesli na splet. Za naš projekt, ki se ukvarja s spletom – njegovo vsebinsko uporabo na eni ter spletnimi zlorabami na drugi strani, selitev na spletno komunikacijo ni predstavljala težave temveč celo svojevrstno prednost in izziv. Ema Ajster: “Smo le drobec v mineštri nečesa precej večjega od nas. Tega bi se morali zavedati&#Anka Zajc: Naše glave, polne idej so bile primorane ostati doma– Video delavnica »Video svet« je v času do objave pandemije in izolacije, delala na več manjših produkcijah, povezanih z dokumentiranjem dogodkov v DICu ter na pripravi dokumentarnega filma DIC Tinder, ki je povezan z (zlo)uporabo spleta in je skupaj z razstavo in predavanjem (izvedba organizacije SAFE:SI), predstavlja del večjega projekta. Gre za osrednji, verjetno najpomembnejši izdelek znotraj projekta #ASTTNP v obdobju 1. delnega poročila, ki ga v nadaljevanju omenjamo še posebej. Finalizacija videa: DIC Tinder – (ne)varni splet, je bil končan v času izolacije. V tem času je v okviru dela na daljavo, v video delavnici Video svet, nastalo tudi več krajših video produkcij (6) na temo Covit 19. Vse so bile objavljene na spletnem mediju Kreatorij TV, delo video delavnice v času izolacije pa je bilo, v obliki prispevka opisano tudi v prispevku, objavljenem na Portalu Mlad.si. Misli mlade filmske ustvarjalke v času epidemije– V času izolacije je dokončana 10. številka revije Triper, tematsko povezana s sodobnim časom, mentalnimi, računalniškimi in dejanskimi virusi, z dodanimi refleksijami o času izolacije. Izšla je 10. številka revije Triper– Posebej, kot omenjeno, izpostavljamo akcijo DIC Tinder – (ne)varni splet, ki je stekla kot odgovor na uporabo spletnih aplikacij, ki omogočajo spletne zlorabe in nasilje med mladimi. Ta in podobne aplikacije so v zadnjem obdobju postala »hit« na različnih osnovnih in srednjih šolah, kar prav tako ni obšlo DICa. V sodelovanju z organizacijami Spletno oko in SAFE.SI, smo pripravili akcijo, pri čemer smo kot medij uporabili umetnost. Akcija je potekala v 4 dejanjih: Kaj zamuja COVID generacija mladih?– Boostanje dogodkov po FB-ju: posamezne dogodke smo iz promotivnih in raziskovalnih razlogov ter z željo po večji dosegljivosti ciljne populacije, oglaševali tudi preko plačljivih objav na Facebooku in Instagramu. |