Projekt Ekošola se ukvarja z ozavščanjem o sodobni ekološki problematiki in sodelovanjem v različnih aktivnostih, ki pripomorejo k kvalitetnejšem bivanju in sobivanju v dijaškem domu in njegovem okolišu. Nekatere izmed dejavnosti so: Povezovanje med mladimi z namenom prepoznavanja in reševanja okoljskih problemov, oblikovanje eko vrednot, ki naj postanejo del življenja dijakov, urejanje okolice doma …
Projekt | |
Naziv projekta | Ekošola |
Časovni okvir/trajanje projekta | Šolsko leto: 2020–2021 |
Cilji projekta (kaj želimo doseči splošno glede na vizijo šole in vrednote ter katere konkretne rezultate želimo doseči) | – Oblikovanje eko vrednot, ki naj postanejo del življenja dijakov
– Učenje prepoznavanja in reševanja okoljskih problemov – Ohranitev eko zastave: program Ekošole – Izvedba projektov Ekošole – Dosledno ločevanje odpadkov – nadzor ekoloških otokov – Aktiviranje čim več dijakov za urejanje in vzdrževanje urejenosti okolice doma: dežurstvo po nadstropjih, akcija ob Dnevu zemlje – Sodelovanje s projekti BITI, MZŠ in prehransko komisijo (dobrodelnost in merjenje ostankov hrane) – Varčevanje z energijo: ozaveščanje dijakov za ugašanje luči – Varčevanje z vodo: navajanje na smotrno porabo vode pri tuširanju – Sodelovanje v projektih v sodelovanju s projektoma BITI in MZŠ – Sodelovanje z Mrežo zdravih šol in Projektom BITI pri naslednjih projektih: Hrana ni za tjavendan; Vem, zato odgovorno jem; Zero Waste, področje ničelnih odpadkov (ločevanje odpadkov, reciklaža, ponovna uporaba; – Permakultura: ekološka pridelava hrane, lokalna pridelava (nabava) hrane, zmanjševanje odpadkov hrane; izdelava dodatnih permakulturnih korit.
|
Oblike evalvacije projekta (kako se bo ugotovilo ali so bili cilji doseženi tako splošni kot konkretni) | – Merjenje ostankov hrane na pladnjih,
– spremljanje urejanja okolice doma in – izpolnitev programa Ekošole. |
Nosilec projekta in sodelujoči | Nataša Kuhelj Rožac, Barbara Rosina, Franci Tehovnik, Olivija Slivnjek, Ana Stare, Primož Vresnik, Neža Ahčin, Tjaša Strmšek, Miha Indihar, Gregor Kuhar, Barbara Erjavec, Nina Golob |
Ocena vrednosti in financiranje projekta (lastna sredstva, MŠŠ, EU strukturni skladi…) | lastna sredstva |
Kratek opis projekta:
– dijaki saostojno ločujejo in odnašajo odpadke na ekološke otoke; – redno urejanje okolice doma po razporedu; – redni sestanki eko predstavnikov in poročanje le teh na sestankih vzgojnih skupin; – navajanje na smotrno porabo vode in električne energije; – sodelovanje z MZŠ, projektom BITI in prehransko komisijo; – izvedba projektov, ki so določeni z LDN-jem, Ekošole (Ekokviz; Altermed; Hrana ni za tjavendan; Odpadkom dajemo novo življenje; Mladi poročevalec za okolje; Znanje o gozdovih; Šolska vrtilnica, Podnebne spremembe; Likovni natečaj; Ne zavrzi oblek, ohrani planet); – ogled botaničnega vrta, – ogled Centralne čistilne naprave Ljubljana (V kolikor bodo razmere zaradi virusa SARS-CoV-2 to dopuščale); – ogled zajetja pitne vode v Ljubljani (V kolikor bodo razmere zaradi virusa SARS-CoV-2 to dopuščale); recikliranje; – tradicionalni slovenski zajtrk; – strokovna ekskurzija z ekološko vsebino (V kolikor bodo razmere zaradi virusa SARS-CoV-2 to dopuščale). |
Projekt predstavljen na seji vzgojiteljskega zbora, dne: 27. 8. 2020 Predlagatelj: Gregor Kuhar, vodja projekta